Jos olet Suomen Hoitolatukun asiakas niin kirjaudu sisään tästä.

TUTUSTU HENKILÖKUNTAAMME | TEIJA

Haastattelussa Teija – asiakaspalvelun ja koulutusjärjestelyiden monitaituri

Mitä tehtäviä hoidat Hoitolatukussa?

Olen töissä asiakaspalvelussa, eli vastaan asiakkaiden puheluihin ja viesteihin, ottaen esimerkiksi tilauksia vastaan. Olen myös se tyyppi verkkosivujemme chatin takana. 😉 Minä olen myös hän, joka käsittelee käyttäjätunnushakemukset ja luo kaikille tunnukset verkkosivuillemme. Pääasiallinen tehtäväni ehkä kuitenkin on verkkokauppatilauksemme. Niitä käsittelen pitkin päivää kuntoon ja eteenpäin pakkaamoon keräilyyn.

Tämän kaiken lisäksi olen Hoitolatukun koulutusvastaava. Hoidan koulutukset verkkosivuillemme ajallaan ja seuraan ilmoittautumisia, sekä olen tarvittaessa osallistujiin yhteydessä.

Mikä oli polkusi näihin tehtäviin?

Olen tehnyt koko ikäni varastotöitä, aiemmin on 12 vuotta töissä työvaatepesulan varastossa tiiminvetäjänä. Olen tullut taloon töihin 3 vuotta sitten, jolloin aloitin pakkaamon tehtävissä. Jossain vaiheessa tieni vei meidän varaston puolelle, tilausten vastaanottoon, tuotteiden tarroittamisen ja hyllyttämisen pariin. Pari vuotta tein yhdistellysti sekä pakkaamon että varaston töitä, olin siis siellä missä eniten tarvitaan. Kun aukeni ovi päästä ”kokeilemaan” asiakaspalveluhommia, olin tietysti enemmän kuin innoissani.

Koen tästä polusta olleen minulle hirveästi hyötyä, koska tunnen talomme tavat kokonaisuudessaan ja tunnen koko prosessin siitä hetkestä, kun tavara tulee meille ovista sisään, siihen asti että tuote on pakattu ja lähetetty tilauksen saajalle.

Millainen on tavallinen prosessi uuden koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa / ideasta verkkokauppaan?

Sovin ensin kouluttajan kanssa koulutusaiheen ja sitten sille ajankohdan ja paikan. Suurin osa koulutuksistamme tapahtuu nykyään verkossa, mikä tuntuukin olevan monelle mielekäs tapa hankkia lisäosaamista. Toki pidämme mielellämme koulutuksia ns. paikan päälläkin, fiilis on kuitenkin aina ihan eri, kun pääsee aidosti näkemään ja kokeilemaan tuotteita ja laitteita.
Kuuntelemme paljon ja mielellämme asiakkaiden toiveita aiheista, ja haluankin kuulla niitä ehdottomasti lisää! Paljon myös näiden toiveiden pohjalta ehdotan kouluttajillemme aiheita.

Koulutustoiveita voit lähettää minulle sähköpostilla osoitteeseen: koulutus@hoitolatukku.fi.

Kuinka seuraat koulutusten onnistumista?

Lähetämme jokaisesta koulutuksesta palautekyselyn osallistujille ja niihin vastaaminen on meille ihan kullanarvoista! Näin saamme tietää mikä oli hyvää ja mitä voisimme tulevaisuudessa muuttaa.

Millaisena näet koulutusten merkityksen asiakkaidemme kannalta?

Vaikka olisit luunkova ammattilainen ja tehnyt koko ikäsi alan töitä, fakta on kuitenkin se, että maailma muuttuu ja meidän pitää muuttua sen mukana! Laitteet uudistuvat, tuotteet vaihtuvat ja on hyvä päivittää osaamistaan, sekä hioa omaa tekniikkaa – jo ihan oman itsesi takia, mutta myös omien asiakkaidenkin hoitokokemuksen parantamisen vuoksi.

Kun ostat meiltä esim uuden hoitolaitteen, meiltä saa aina järjestymään myös käyttöönottokoulutuksen.

Koulutusten lisäksi sinut voi tavata myös asiakaspalvelun puhelimessa ja hoidat lisäksi verkkokauppatilauksia ja chattia. Tukevatko eri tehtävät toisiaan?

Ehdottomasti tukevat. Välillä saatan vastata puheluun, joka koski kaksi minuuttia sitten käsittelemääni verkkokauppatilausta, johon asiakas halusi vielä lisätä tavaraa. Tai chatissa pyydetään vaihtamaan tietoja asiakaskortille, joka on vielä tuoreessa muistissa, koska olen sen juuri eilen avannut.

Olet aloittanut myös itse opiskelun. Mitä opiskelet ja miksi?

Aloitin marraskuussa merkonomin opinnot. Tämä uusi työtehtävä inspiroi mua kehittämään itseäni, vaikka pohdinkin kahden kouluikäisen äitinä paljon työn ja opiskelun yhdistämistä. Omista kouluista on jo niin paljon aikaa, että nyt oli sopiva hetki nousta uudelle tasolle silläkin saralla. Varsinkin, kun olen ensi kertaa töissä asiakaspalvelussa, tämä koulutus tukee sitä erinomaisesti. Ja koska työnantajakin ihanasti kannustaa ja tukee opinnoissa, niin päätös oli lopulta helppo.

Mitkä ovat sinun lempituotteesi Hoitolatukun valikoimasta?

Kun tulin töihin Hoitolatukkuun, tuntui kuin olisin päässyt karkkikauppaan töihin! On välillä työn ja tuskan takana pitää aisoissa, ettei koko palkka mene meidän ihaniin tuotteisiimme… Vaikea oikestaan valita niitä lempituotteita!

Ehdoton suosikkini tällä hetkellä on uusi Iloiset varpaat -sarjan Super-kosteusvoide! Käytän sitä päivittäin niin käsiin kuin jalkoihin, ja sääriin tämä on aivan fantastinen tuote. Kätevä pumppupullo on pöydällä koko ajan – heti saatavilla.

Orly on kokonaisuutena myös suosikkini. Orlyn tuotteita löytyy kotoa jos jonkinmoista! Kynsilakkoja löytyy kaikissa sateenkaaren väreissä, käsirasvat ovat aivan ihanan tuoksuisia, pikakuivattajat sekä esim. kynsinauhaöljyt ovat myös kovassa käytössä.