Jos olet Suomen Hoitolatukun asiakas niin kirjaudu sisään tästä.

Olemme keränneet alle aiheita, joista saamme paljon kysymyksiä. Toivottavasti löydät niistä avun.

Asiakastili, asiakasnumero, tietojen päivittäminen


Miten saan käyttäjätunnukset Hoitolatukkuun? 

Käyttäjätunnushakemuksen voit täyttää täällä: https://www.hoitolatukku.fi/kayttajatunnushakemus/

Saadaksesi käyttäjätunnuksen, tulee sinun olla alan ammattilainen tai opiskelija kauneus- tai hyvinvointialalla. Tämän varmistamiseksi tarkistamme yrityksesi toimialan. Jotta voimme luoda tunnukset verkkokauppaan, pitää yrityksen toimialasta löytyä maininta alaan liittyvästä toiminnasta. Tunnushakemukset käsitellään arkipäivisin kello 9–15 välisenä aikana, saat sähköpostiisi ilmoituksen kun tunnukset ovat aktivoitavissa.

Mistä löydän asiakasnumeroni?

Oman asiakasnumerosi löydät verkkokaupasta oma tili- etusivu kohdasta tai Hoitolatukun laskusta.

Miten päivitän tietoni Hoitolatukkuun?

Pääset verkkokaupan kautta tarkistamaan nykyiset tietosi sekä muokkaamaan niitä – Oma tili – Osoite -kohdasta sekä myös tarkistamaan samasta kohdasta, mitkä tiedot käyttäjätiliisi on tallennettuna. Mikäli sinulla ei ole verkkokauppatunnuksia voit päivittää tietosi soittamalla asiakaspalveluun, 02- 21 22 200. Asiakaspalvelu avoinna arkisin kello 8–17.

Kirjautuminen verkkokauppaan


Miten kirjaudun verkkokauppaan?

Kirjautuminen verkkokauppaan tapahtuu käyttäjätunnushakemuksessa olleella sähköpostilla sekä salasanalla, jonka olet luonut itsellesi.

Olen unohtanut salasanani, mistä saan uuden?

Jos olet unohtanut verkkokaupan salasanan, pääset luomaan uuden salasanan tästä linkistä: https://www.hoitolatukku.fi/oma-tili/unohtunut-salasana/

Miksi pitää kirjautua sisään nähdäkseen hinnat?

Hinnat on suojattu salasanalla, koska olemme tukkuliike emmekä myy tuotteita muuta kuin ammattikäyttöön. Vain ammatissa toimivat hyvinvointialan ammattilaiset (ja opiskelijat) voivat rekisteröityä kauppaamme ja tehdä ostoksia. Siksi myös hinnat ovat nähtävissä vain heille. Jos sinulla ei ole käyttäjätunnusta, voit täyttää hakemuksen tästä.

Tilaus ja toimitus


Miten teen tilauksen?

Voit tehdä tilauksen verkkokaupassa, soittamalla meille 02-21 22 200 tai sähköpostilla osoitteeseen info@hoitolatukku.fi

Miten valitsen toimitustavan? 

Verkkokaupan kassa tarjoaa sinulle aina vain ne toimitustavat, jotka ovat mahdollisia tilaamillesi tuotteille. Valitse itse sinulle sopivin toimitustapa tarjoamistamme vaihtoehdoista.  Herkästi syttyviä nesteitä, kuten desinfiointiaineet, lakanpoistoaineet jne. ovat sellaisia, joita ei voi kuljettaa Lähellä-pakettina ja siksi Lähellä-pakettia ei voi valita, mikäli ostoskori sisältää kyseistä tuotetta.

Toimitamme paketit Matkahuollon kautta ja toimitustapoina on:

Lähellä-paketti: Nouto lähellä-pakettina toimipisteestä kaupoista/kioskeista.

Jakopaketti: Paketti toimitetaan jakeluna suoraan tilauksessa olevaan osoitteeseen arkisin kello 8–16 välisenä aikana. 

Lavalähetys: Asiakastuolit sekä suurikokoiset tilaukset toimitetaan aina lavatoimituksena. Verkkokauppa tunnistaa sellaiset tuotteet, jotka voidaan toimittaa ainoastaan lavalla ja antaa valita vain kyseisen toimitustavan.

Voinko vaikuttaa jakopaketin jakeluaikaan? 

Jakeluaikaan ei voi valitettavasti vaikuttaa. Matkahuollon jakelu tapahtuu arkisin kello 8–16. Matkahuolto jakaa pakettia aina kerran, mikäli vastaanottaja ei ole silloin paikalla toimitetaan paketti lähimpään noutopisteeseen itse noudettavaksi. Matkahuolto ilmoittaa tällöin mistä paketti on noudettavissa. Uudelleen jako tai paketin siirto on maksullinen lisäpalvelu.

Voinko tehdä lisäystä tilaukseen?

Hoitolatukun tilaukset käsitellään hyvin ripeästi, kun olet saanut verkkokauppatilauksesi tilausvahvistuksen, emme enää pysty tekemään muutoksia tilauksellesi. Puhelimitse tehty tilaus lähtee myös heti käsittelyyn, joten kun tilaus on saavuttanut Hoitolatukun pakkaamoon, tilaukseen ei voi tehdä enää muutoksia. 

Tarvitseeko minun maksaa vain tuo veroton hinta, jos olen yrittäjä?

Jokaisen suomalaisen pitää maksaa verot, yrittäjät voivat summia sitten laittaa verovähennyksiin. Meillä on näkyvissä veroton ja verollinen hinta, koska yritykset pääsääntöisesti vähentävät tavaran hintaan sisältyvän arvonlisäveron liiketoiminnassaan. Hoitolatukku on tukkukauppa, jonka asiakkaista suurin osa on toisia yrityksiä/elinkeinonharjoittajia. Lisätietoa arvonlisäverosta voi lukea esimerkiksi täällä.

Tilaukseni ei ole saapunut? 

Jos teit tilauksen verkkokaupan kautta, saat sähköpostiin ensin tilausvahvistuksen ja siinä vaiheessa, kun lähetys on kuljetusvalmis, saat vielä erillisen sähköpostin, jossa ilmoitamme matkahuollon seurantatunnuksen. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun 02- 21 22 200 niin tarkistamme tilauksesi tilan. Tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio, sinne menee välillä myös postia!  

Jos tilauksestasi on kulunut useampi päivä eikä sinulla ole seurantatunnusta, olethan yhteydessä meihin niin katsomme missä tilauksesi menee.

Alennuskoodit ja kupongit


Valitse haluamasi tuotteet Hoitolatukun verkkokaupasta ja siirry kassalle. Kassalla näet tuotteidesi summan sekä mahdolliset toimituskulut. Alennuskoodia/kuponkia ei voi käyttää lähetyskulujen maksamiseen. Mikäli sinulla on alennuskuponki/ koodi käytössäsi, voit täyttää koodin Ostoskori-sivulla. Kupongissa saattaa olla rajoitteita, esim. mihin tuotteeseen se käy tai voiko koodin kanssa käyttää toista koodia. Tieto on esitetty alennuskupongissa.

Maksutavat / Laskutus


Miten voin tilata laskulle? 

Verkkokaupan kautta on mahdollista valita laajasta valikoimasta itselle sopivin maksutapa. Paytrail tarjoaa laajat maksutapamahdollisuudet kaikille. Lue lisää Paytrailin tarjoamista maksutavoista: https://www.hoitolatukku.fi/tilaus-toimitus-ja-maksaminen/

En ole saanut tilauksestani laskua?

Hoitolatukku on siirtynyt sähköiseen laskutukseen. Jos lasku tulee Hoitolatukusta, tarkista ensisijaisesti aina ensin sähköpostilaatikkosi, myös roskapostikansio. Jos laskua ei löydy, olethan meihin yhteydessä. 

Jos olet valinnut Paytrailin tarjoaman OP LASKU maksutavan, saat laskun suoraan OP Yrityspankki Oyj:ltä. He toimittavat laskun sähköpostitse, jonka itse olet ilmoittanut heille tilausta tehdessäsi.

Koulutus


Mistä löydän Hoitolatukun koulutukset?

Hoitolatukun koulutuskalenterin löydät verkkosivuilta: https://www.hoitolatukku.fi/tapahtumat-ja-koulutukset/

Miten ilmoittaudun koulutukseen?

Ilmoittautuminen tapahtuu aina verkkosivujen kautta. Valitse koulutus, johon haluat osallistua ja paina ilmoittaudu koulutukseen.  HUOM: lue koulutuksen lisätiedoista viimeinen ilmoittautumispäivä.
Huomaathan että ilmoittautumispainike aktivoituu vasta kun olet kirjautunut verkkokauppaan.

En löydä enää koulutusta, johon olisin halunnut ilmoittautua?

Jos kyseistä koulutusta ei ole enää näkyvillä, on joko ilmoittautumisaika päättynyt tai koulutus peruttu. Koulutukseen ei voi enää ilmoittautua sen jälkeen, kun koulutus ei ole näkyvillä verkkosivuillamme.

Huolto


Voinko lähettää porani/laitteeni huoltoon?

Kyllä voit, huollamme tai tarvittaessa korjaamme kaikki Hoitolatukusta ostetut laitteenne mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Muualta ostetut laitteet huollamme mahdollisuuksien mukaan, tässä tapauksessa pyydämme, että olet meihin yhteydessä ennen laitteen toimittamista meille. 

Miten lähetän poran/laitteen huoltoon?

Ennen laitteen lähettämistä meille, täytäthän sähköisen huoltolomakkeen: https://www.hoitolatukku.fi/huolto-varaosat/
Vie valmiiksi ja huolellisesti pakattu paketti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen ja toimita laite perille asti JAKOPAKETTINA, lähettäjänä maksat itse lähetyskulut. 

Pakkaa laite huolellisesti niin ettei se liiku paketissa ja suojaa erityisesti poran käsikappale hyvin. Imuriporasta pyydämme, että poistat/ vaihdat uuden imuripussin ennen laitteen toimittamista meille. Vesiporasta pyydämme, että tyhjennät vesisäiliön kuljetuksen ajaksi.