Jenna Repo toimii yrittäjänä Oulun Torni kampaamo-kauneushoitolassa Oulun keskustassa. Jenna työskenteli alkuun äitinsä rinnalla tämän yrityksessä ja äidin jäätyä eläkkeelle sisar Jenita ryhtyi yrittäjäkumppaniksi. Sisarukset jatkavat nyt toisen polven yrittäjinä perinteistä perheyritystä. Yritys on alun perin perustettu vuonna 1958 parturiksi, mutta tänä päivänä palvelut ovat laajentuneet ja Oulun Torni toteuttaa sisarten unelmaa kauneudesta ja hyvinvoinnista saman katon alla.
Mikä inspiroi sinua alunperin ryhtymään kampaamo-kosmetologi-yrittäjäksi?
Perheyrityksen jatkaminen oli itsestäänselvyys, kun olin ollut aina mukana äidin yrityksessä. Kouluttauduin ensin kampaajaksi ja sitten kosmetologiksi. Äidin eläköityä sain siskon mukaan yritykseen.
Teillä on iso hoitola, jossa on työntekijöitä yhteensä kymmenen henkeä. Mitkä ovat yrityksenne vahvuudet ja miten saatte yrityksen toimimaan?
Yhdessä tekeminen on meidän kantava voima. Johdamme yritystä esimerkin voimalla, työskentelemällä yhdessä. Haluamme saada kaikki löytämään parhaat puolensa ja osaamisensa itsestään. Meillä on töissä kivaa ja meille on löytynyt tiimiin sopivat henkilöt. Työyhteisö on kuin iso perhe ja työntekijät tapaavat toisiaan myös työajan ulkopuolella. Meillä on hyvin samanlainen huumori ja tekemisen meininki, sekä intohimo työhön. Meidän yrityksen pisin työsuhde on kestänyt yli 22 vuotta ja se on iso voimavara.
Kuinka kauan olette käyttäneet Skin Candya ja mitkä olivat ensikokemuksenne siitä?
Aloitimme noin viisi vuotta sitten ja silloin saimme heti positiivista palautetta Skin Candyn Cookie-massan ihanasta tuoksusta. Tykkäsimme myös siitä, että sarjalla oli kotihoitotuotteita myyntiin.
Miten päädyitte valitsemaan Skin Candyn?
Meillä oli aikaisemmin käytössä eri tuote, mutta emme olleet siihen tyytyväisiä. Työntekijämme oli tottunut käyttämään Skin Candya ja hänen ehdotuksestaan lähdimme kokeilemaan sarjaa myös hoitolassamme. Huomasimme heti tuotteen käytön helppouden sekä Hoitolatukun toimitusten nopeuden ja luotettavuuden.
Kuinka tärkeänä pidätte sitä, että käytätte kotimaista brändiä, kuten Skin Candy, ja onko tällä ollut merkitystä asiakkaiden kanssa?
Kotimaisuus ja perheyritystausta on meille yrittäjinä tärkeitä arvoja. On hienoa, että Suomessa on perheyrityksiä. Huomaan, että asiakkaille voisimme tätä vielä enemmän mainostaa.
Oletteko hyödyntäneet Skin Candy -brändin tarjoamia koulutuksia tai tukea? Miten ne ovat auttaneet teitä palveluiden kehittämisessä?
Kosmetologeillamme on Skin Candyn peruskoulutus. Muuta koulutusta meillä ei aiemmin ole ollut. Nyt saimme kouluttaja-Karoliinan käymään hoitolassamme Skin Candy On The Road -kiertueella. Kosmetologimme saivat tästä vierailusta paljon ahaa-elämyksiä sekä innostusta karvanpoistojen tekemiseen. Jatkossa ilmoittaudumme mukaan myös verkkokoulutuksiin! Koulutus innoitti suunnittelemaan myös karvanpoistojen laajentamista kampaamo-parturi puolelle.
Onko teillä tiettyjä asiakasryhmiä, jotka suosivat erityisesti Candying-hoitoja, ja mitä he arvostavat eniten kyseisessä menetelmässä?
Karvanpoistossa käyvät selvästi asiakkaat, joilla karvankasvu on voimakasta tai muuten sheivaaminen ei ole toimiva ratkaisu. Karvanpoisto Skin Candylla toimii heille hyvin, vaikka sheivaaminen voi olla jopa kivuliasta. Vuodenaikojen vaihtelut näkyvät toki myös selvästi karvanpoistovarausten suosiossa.
Mikä tekee Candyingista erityisen verrattuna muihin karvanpoistomenetelmiin, joita olette aiemmin käyttäneet?
Skin Candyn hellävaraisuuden olemme todenneet erityisesti kasvokarvojen kohdalla. Ero ihossa on melkoinen, jos verrataan ihoa vahauksen jäljiltä.
Minkä neuvon antaisit muille kauneusalan yrittäjille, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaansa?
Kannattaa ajatella boksin ulkopuolelta ja sitä miten laajasti karvanpoistoa voi tehdä kaikille. Candying on hyvä tapaa poistaa karvoja. Työntekijöiden monitaitoisuus on myös arvo ja karvanpoistoja voi hyvin tehdä myös hieroja. Me haluamme yrittäjinä toimia jotenkin eri tavalla ja välillä suorastaan vastavirtaan. Meille on tärkeää hersyvä huumori ja henkilökunnan fiilis. Haluamme korostaa asiakkaille, että vaikka olemme ammattilaisia ei meilläkään aina ole kaikki viimeisen päälle. Tärkeää, että meille asiakas voi tulla juuri sellaisena kuin on.
Jenna Repo lähettää kaikille kollegoille ihanat loppuvuoden toivotukset ja inspiraatiota tekemiseen!