Jos olet Suomen Hoitolatukun asiakas niin kirjaudu sisään tästä.

Ripsi- ja kulma-artistin onnistumisen kulmakiviä

Kustomointi – yksi tyyli ei sovi kaikille

Asiakkaat haluavat juuri heille kustomoituja kulmia ja ripsiä ja siksi kulma- ja ripsiartistin kannattaakin tarjota yksilöllistä suunnittelupalvelua. Onnistuakseen tässä, on tunnettava tuotteet, joita käyttää. Miten niillä saa toteutettua juuri asiakkaan tyyliin sopivat kulmat ja ripset. Tyylien kokeilu eri mallisille kulmille ja kasvoille ja suunnittelun perusperiaatteet tuntien pääset jo pitkälle.
Kerro asiakkaallesi myös miksi suosittelet hänelle juuri jotain tiettyä tyyliä tai miksi valitset hänelle tietyn tuotteen. Kun asiakas ymmärtää valintojesi syyt, hän kunnioittaa ammattitaitoasi ja tuntee saavansa rahoilleen enemmän vastinetta.

Asiakkaat ovat bränditietosia – ole sinäkin

Nykyään asiakkaat ovat hyvin bränditietoisia ja haluavat tietää mitä tuotteita heidän iholleen laitetaan. Ovatko ne turvallisia, kuinka luonnollisia ne ovat, voiko niistä olla haittaa omalle tai luonnon hyvinvoinnille? Valitessasi kulma- ja ripsisarjaa, selvitä nämä seikat ja kerro niistä myös asiakkaalle. Mikä ero on esim. henna ja kestoväreillä. Kun kerrot omista tuotevalinnoistasi asiakkaalle, rakennat luottamussuhdetta paremmaksi hänen kanssaan. Silloin hän tietää, että osaat valita juuri hänelle sopivat vaihtoehdot. Myös tuotteiden ulkonäkö ja niiden kaunis esillepano nostavat brändin arvostusta ja tietoisuutta.

Jaa omat kotihoitovinkkisi

Jokainenhan haluaa pitää kulmistaan ja ripsistään parasta mahdollista huolta. Tärkeää roolia siis näyttelee myös asiakkaan neuvominen ja ohjaaminen oikeanlaisten kotihoitotuotteiden pariin. Kerro omat vinkkisi – miksi hoidetaan ja millaisella tuotteella kannattaa hoitaa, mitkä ovat sen vaikuttavat aineet ja tehot. Tämäkin on asia, joka lisää bränditietoisuutta ja saa asiakkaasi palaamaan todennäköisemmin uudestaan sinun hoitolaasi.

Lisää asiakkaan mukavuutta

Oletko ikinä miettinyt esim. eri hammaslääkärien toimintaa – toisen penkissä tunnet olosi turvalliseksi, kun taas toisen penkissä olo on epävarma ja pelokas? Tämä johtuu siitä, että jos tehtävistä toimista ei kerrota ennen toimenpidettä, asiakas ei välttämättä ole varma mitä tapahtuu. Kerro toimenpiteet rauhallisesti ennen työn aloittamista ja asiakas voi tuntea itsensä varmaksi hoidon aikana.

Panosta omaan kehittymiseen ja verkostoihin

Omaa ammattitaitoa kannattaa jatkuvasti kehittää maahantuojien tarjoamilla kursseilla, sekä seuraamalla alan tähtiä. Seuraamalla alan kehitystä, pystyt tarjoamaan asiakkaallesi aina viimeisimmän tiedon ja esittelemään myös uusia ideoita.
Tutki myös oman ammattikunnan ulkopuolista toimintaa – voisiko jostain muusta ammattikunnasta olla hyötyä oman kehittymisen ja inspiraation kannalta. Esim. kultaisen leikkauksen ymmärtämistä ja värioppia voi opiskella kuvataiteen puolelta. Omaa asiakaskuntaa taas voi kasvattaa esim. tekemällä yhteistyötä muiden kauneudenhoitoalan ammattilaisten kanssa.

Tule koulutukseen

Candy Brows -ripsi ja kulmakoulutuksissa voit parantaa ammattitaitoasi! Tule mukaan Henna -värjäys ja laminointi koulutuksiin, joita järjestetään ympäri vuoden. Katso tulossa olevat koulutukset täältä.