Teksti: Pirjo Hatzitoliou | Jalkahoitaja at, lähihoitaja, yrittäjä ja kouluttaja
Footlogix-tuotteet ovat monipuolinen ratkaisu hoitolan asiakkaille, joilla on iho- tai kynsiongelmia. Tuotesarjassa on erikseen ammatti- ja kuluttajatuotteet mikä tekee jälleenmyynnistä hoitolassa yksinkertaista. Valitessasi tuotteita hoitolaan on tärkeää miettiä asiakkaiden tarpeita ja ikärakennetta. Tämä pätee kaikkiin tuotevalintoihin, mutta erityisesti Footlogix-tuotteisiin. Miksi? Yksinkertaisesti siksi, että jälleenmyyntituotteiden valikoima on rajallinen, mikä helpottaa asiakkaan päätöksentekoa. Jalkahoitajan asiantuntemus on avainasemassa, kun tuotteita valitaan asiakkaan ongelmien ratkaisemiseksi. On myös hyvä muistaa, että Footlogix on tuotesarja, jossa lääketiede kohtaa jalkojenhoitotieteen! Sarjan toimivuus ja teho kannattaa aina tuoda esiin myyntitilanteessa.
Miten valita oikeat tuotteet?
Saan usein kysymyksiä siitä, miten valita oikeat tuotteet hoitolaan, varsinkin jos tuotteiden myynti ei liiku toivotulla tavalla. Paras tapa on tarkastella vakituisten asiakkaiden listaa ja miettiä heidän ongelmiaan. On turha täyttää hyllyjä hikoilevien jalkojen tuotteilla, jos vain yksi asiakas on kertonut kärsivänsä siitä ongelmasta. Hoitolatukusta saat tuotteet muutamassa päivässä, jos varastostasi puuttuu juuri sitä tuotetta, mitä yksittäinen asiakas tarvitsee.
Footlogix-tuotesarjassa on neljä erilaista kosteuttavaa vaahtovoidetta, joista jokaisella on oma erityinen tehtävänsä. Jos et vielä ole osallistunut Footlogix-verkkokoulutukseen, suosittelen lämpimästi. Hoitolatukun verkkosivujen Koulutus-osiossa voit tarkistaa ajantasaiset koulutukset.
Tehokkuus ja hintalaatusuhde
Kun tunnistat asiakkaan iho-ongelmat, vaahtovoiteen valinta on helppoa. Ennen valintaa on kuitenkin hyvä kertoa asiakkaalle Footlogix-tuotteiden tehokkuudesta ja erinomaisesta hinta-laatusuhteesta – tämä on merkittävä tekijä monille hintatietoisille asiakkaille. Esimerkiksi Nail Tincture -tuote markkinoi itse itsensä, sillä kuukauden käytön jälkeen asiakkaat näkevät positiiviset muutokset kynsissään, mikä motivoi heitä jatkamaan tuotteen käyttöä. Monet asiakkaat, jotka ovat kokeilleet muita ulkoisia kynsisienituotteita, yllättyvät Nail Tincturen tehokkuudesta.
Vaahtovoide valitaan aina asiakkaan iho-ongelmien perusteella, mutta jos iho-ongelmia ei ole, löytyy Footlogix-valikoimasta myös tuotteita päivittäiseen ihonhoitoon. Asiakkaiden tarpeiden tunnistaminen on helpointa tarkastelemalla hoitolasi kalenteria ja miettimällä tulevan kuukauden asiakkaita: Mitkä ovat heidän iho-ongelmansa? Kuinka monelle kynsisienisuihke voisi olla tarpeellinen? Muista, että asiakkaasi osaavat ostaa tuotteita vain, jos tarjoat tuotetta heille ja varmistat, että ne ovat näkyvillä hoitolassasi.
Myynti ja tuotteiden näkyvyys
Asiakkaat ostavat tuotteita useammin, kun ne ovat näkyvillä ja helposti saatavilla hoitolassa. Siksi on tärkeää asettaa tuotteet esille niin, että asiakas näkee ne jo istuessaan hoitotuolissa. Voit hankkia valmiita markkinointijulisteita Hoitolatukusta tai luoda ja tulostaa itse omia materiaaleja. Tarjoukset ja kampanjat ovat myös hyvä keino herättää vakioasiakkaiden kiinnostus. Parasta markkinointia on kuitenkin tuotteiden konkreettinen käyttö hoidon aikana – vaahtovoiteista asiakas usein kysyykin: ”Mistä tätä voi ostaa?”. Tässä kohtaa tuotteen tulisi olla helposti saatavilla, näkyvillä ja testattavissa.
Juhlapäivät ja lahjaideat
Erityisesti juhlapäivien lähestyessä kannattaa muistaa Footlogix-tuotepaketit, joissa on valmiiksi valitut tuotteet. Uusi PediKit-yhdistelmäpakkaus on loistava lahjaidea isänpäiväksi tai jouluksi. Lahjapakkaukset sisältävät ammattilaistuotteita, joten niitä kannattaa suositella asiakkaille esimerkiksi lahjoiksi.
Valitsemalla oikeat tuotteet hoitolaan ja esittelemällä niitä asiakkaille aktiivisesti, varmistat, että Footlogix-tuotteet tukevat sekä asiakashoitoja että myyntiä.